cunoaște-te, cunoaște clientul, inovează

beth comstock

poziționare și identitate

descoperă cum te putem ajuta să comunici eficient cu piața

pasiune / eficiență / accesibilitate

De ce ai nevoie de o poziționare și o identitate clare?

Poziționarea și identitatea unui brand sunt esențiale pentru toate deciziile care se vor lua ulterior. În această etapă se stabilesc liniile directoare ale comunicării cu piața. Deși sunt relaționate, cele două concepte sunt diferite.

Poziționarea presupune revendicarea unei poziții (într-una sau în mai multe piețe) pentru o companie, un produs sau un serviciu. Prima etapă, cea mai importantă, este identificarea pieței pe care dorești să o deservești, atât din punct de vedere geografic, cât și din alte puncte de vedere: vârstă, gen, venit etc. Cu cât segmentarea este mai clară, cu atât comunicarea va fi mai facilă. Tot de poziționare ține și identificarea căilor prin care compania se diferențiază de competiție: care este avantajul pe care îl oferi tu clienților? De ce să te aleagă pe tine?

În termeni foarte simplii, brandul (identitatea) este o personalitate. Este personalitatea unei afaceri, a unui produs sau a unui serviciu, stabilită în urma deciiziilor luate în cadrul procesului de poziționare. Identitatea unei afaceri se stabilește în funcție de cum anume acea afacere își dorește să fie percepută de potențialii clienți: ar fi contraproductiv pentru o bancă, de exemplu, să fie percepută ca un loc amuzant, în care mergem pentru a ne relaxa; la fel însă ar fi și pentru un parc de distracții, dacă ar fi perceput ca fiind un loc sobru, serios, strict.

Atât poziționarea cât și identitatea se stabilesc de preferință înainte de lansarea afacerii, produsului sau serviciului. În anumite cazuri, ele pot fi modificate ulterior (atunci când nu dau rezultate); acest proces poartă numele de repoziționare/rebranding.

Soluții complete

De ce ai nevoie de ajutor pentru o realiza o strategie eficientă de poziționare și identitate ?

Așa cum am spus mai sus, poziționarea și identitatea unei afaceri sunt două dintre cele mai importante aspecte care trebuie luate în considerare, ele având un rol determinant în evoluția afacerii.

Rolul unei agenții este acela de a se asigura că piața este identificată corect, că sunt surprinse toate caracteristicile ei generale, precum și particularitățile locale/regionale.

După segmentarea pieței, este important să fie identificați corect principalii diferențiatori, care, apoi, să fie clar și eficient transmiși către piață prin intermediul unor mesaje atent construite și diseminate.

În acest sens, oferim servicii integrate, între care:

  1. Segmentarea pieței și realizarea profilurilor de clienți potențiali
  2. Analiza concurenței și identificarea diferențiatorilor
  3. Branding (construcția brandului de la zero) / Rebranding (adaptarea, transformarea, modernizarea unui brand existent) / Naming (acțiuni specifice de redenumire a unui brand și comunicare către piață a noului nume)
  4. Realizarea strategiei de comunicare (atât textuală cât și vizuală) și implementarea ei

Suntem alături de tine pe drumul către succes!

Pregătiți pentru orice provocare

În plus, lucrăm după un proces foarte riguros, gândit astfel încât să putem lua, împreună, decizii cât mai bune:

  1. Pornim, desigur, de la un brief care ne ajută să înțelegem gusturile, preferințele și ideile tale
  2. Realizăm un raport de analiză care are la bază imaginea principalilor tăi concurenți
  3. Creionăm strategii bazate deopotrivă pe gusturile tale și pe recomandările noastre
  4. Colaborăm pentru alegerea celei mai bune variante și definitivăm procesul de planificare și creație
  5. Pregătim toate materialele necesare
  6. Realizăm un manual de brand, care specifică toate liniile directoare, de la imagine și până la tonul mesajelor
Layer
Layer

Afacerea ta trebuie să treacă printr-un proces de (re)branding dacă:

1.

Strategia de poziționare și identitatea firmei reprezintă “inima” afacerii tale. Atunci când sunt realizate cu profesionalism, ele îți facilitează drumul către succes și te ajută să iei decizii adaptate nevoilor tale și pieței căreia te adresezi.

2.

Brandingul este ceea ce definește imaginea afacerii tale. Privește toate mesajele care ating publicul țintă și, din acest motiv, trebuie tratat cu seriozitate.

3.

O comunicare eficientă , atent planificată și implementată, poate transforma o idee într-o afacere de succes. Mesajele gândite atent, transmise coerent și constant către piață, au rolul de a de a atrage clienți și de a crește, astfel, vânzările.

Procesul de (re)branding nu trebuie să coste mult pentru a fi eficient. În plus, costul reprezintă o investiție, nu o cheltuială, pentru că te ajută să vinzi mai mult, rolul lui principal fiind acela de a stabili liniile directoare ale comunicării. Contactează-ne, povestește-ne despre proiectul tău, și vom găsi împreună cea mai bună modalitate de a colabora. Ne dorim să fim alături de tine și să participăm la succesul afacerii tale.

Toate serviciile prestate de noi beneficiază de garanție.

SOLICITĂ O OFERTĂ !

Întrebări
frecvente.

Evident. În primul rând că totul pornește de la completarea unui brief prin care noi încercăm să obținem cât mai multe detalii despre gusturile tale, despre ideile tale în ceea ce privește afacerea, despre zona în care vrei să o dezvolți. În al doilea rând, recomandările noastre, care vor avea la bază brief-ul precum și rezultatele analizelor pe care le întreprindem, sunt doar orientative: ai libertatea să nu le respecți.

Procesul de branding (sau rebranding) este unul care poate cuprinde nenumărate operațiuni, în funcție de dimensiunea afacerii și de nevoile specifice. Între ele putem enumera: 01. Cercetare & analiza, 02. Strategie și poziționare, 03. Arhitectură de brand, 04. Creare nume brand și identitate verbală, 05. Manual de brand, 06. Comunicare de brand, 07. Identitate vizuală, 08. Design și branding ambiental, 09. Brand engagement, 10. Interactive & media design, 11. Web design, 12. Design de ambalaj, 13. Implementare design site, 14. Social Media Buzz, 15. Copywrite, 16. Comunicare online, 17. SEO & PPC

Mai mult, acestea nici măcar nu sunt toate. Însă nu te speria: cel mai probabil, ai nevoie doar de o parte din ele.

Așa cum deja am afirmat, procesul de branding este, în esență, doar o strategie de poziționare pe piață și revendicare a unei identități. Liniile directoare care rezultă în urma procesului trebuie implementate în activitatea de zi cu zi a firmei, precum și în strategiile de comunicare și promovare. Puteți alege ca tot noi să ne ocupăm de implementarea strategiei, sau puteți lucra cu altcineva. Indiferent de opțiunea ta, în urma unul proces de (re)branding vânzările pot crește doar ca efect indirect, în urma aplicării deciziilor (prin promovare, seo, promoții etc.).